skip to Main Content
00989123016416 info@ayaran-trading.com
انجیر صادراتی ایران

انجیر صادراتی ایران

انجیر صادراتی ایران

سهم صادرات انجیر در  بازار جهانی بیش از 560 میلیون دلار است. که بزرگترین کشورهای صادر کنند آن به ترتیب ترکیه افغانستان و هلند هستند . رشد صادرات انجیر نسبت به سال 2016 برابر با 12 درصد افزایش  داشته است. تولید کنندگان انجیر صادراتی ایران با بکارگیری اصول بازاریابی و بسته بندی توانسته اند به بازار های بین المللی محصولات خود را صادر کنند.

شهرهای تولید کننده انجیر در ایران

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ استان فارس با وسعت 47 هزار هکتار انجیرستان و تولید سالانه 40 هزار تن انجیر خشک نخستین تولیدکننده این محصول در ایران است .

بر اساس اظهارات کارشناسان فائو نیز ، ایران رتبه نخست تولید انجیر خشک دنیا را دارد. در بیشتر شهرستان های استان انجیر تولید می شود اما تولید عمده و صادرات به استهبان تعلق دارد.

شهرستان استهبان در فاصله 175 کیلومتری جنوب شرقی شیراز بیش از 2 و نیم میلیون اصله درخت انجیر دیم در مساحت 20 هزار هکتاری دارد که بزرگترین انجیرستان دیم جهان است .

افزون بر80 درصد انجیر خشک استهبان به کشورهای چین ، مالزی ، سنگاپور ،کره جنوبی ، ژاپن ، فرانسه ، آلمان ، لیبی و هنگ کنگ ، صادر می شود .

انجیر (fig) میوه یک درخت بومی به نام فیکوس کاریکا همان انجیر معمولی است که در بسیاری از مناطق گرمسیری در حال کشت است.

انجیر صادراتی ایران

انواع انجیر

تنوع انجیر نزدیک به 600 گونه است اما انجیر سیاه و قهوه ای ترکیه از پرتقاضا ترین انجیر های موجود در بازار است. به دلیل نوع محصول فروش انجیر به صورت فرآوری شده بیشتر صورت می گیرد البته نوع تازه ان نیز از طریق هواپیما برای کشور های اروپایی جهت خام خوری ارسال می شود.

قیمت این محصول در بازار جهانی بسیار مناسب صادرات است. و مزیت بسیار بالایی در قیمت گذاری در آن وجود دارد.

شرکت بازرگانی سیراف به عنوان فعالترین شرکت در حوزه تامین و صادرات پیاز قرمز آمادگی خود را در زمینه فروش عمده و صادرات پیاز قرمز را اعلام می کند. پیاز صادراتی ایران به عنوان یکی از محصولات کشاورزی و غذایی اساسی در هر کشوری شناخته می شود.

بنابراین پیاز قرمز صادراتی در میان صادرکنندگان کشورهای مختلف از محبوبیت خاصی برخوردار است. لازم بذکر است صادرات پیاز نیازمند یک سری اصول و مراحل مطالبق با قوانین سال 2020 است. در صورت هرگونه سوال در خصوص صادرات پیاز با شماره 09123016416 تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید. 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

امتیاز ما
این نوشته 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =

Back To Top
مکالمه از طریق واتساپ (Contact Us By WhatsApp)