skip to Main Content
00989123016416 info@ayaran-trading.com
کیوی صادراتی ایران

کیوی صادراتی ایران

میوه کیوی

کیوی Kiwi میوه بومی کشور چین می باشد. کیوی از گونه‌های مختلف تاک یا رسته گیاهان بالا رونده است و به عنوان میوه ملی این کشور بسیار قابل احترام است. این میوه در آغاز قرن بیستم به نیوزلند صادر شد و بعدها در آنجا کشت شد و نام آن از پرنده کیوی که بومی نیوزیلند است گرفته شده است. کیوی یک میوه‌ی تخم مرغی شکل با رنگ قهوه‌ای و یک بافت کرکی و گوشت سبز کمرنگ است. در سال ۱۳۴۷ خورشیدی، نخستین نهال کیوی در شهر رامسر کاشته‌ شد.در حال حاضر این میوه در سه استان گیلان، مازندران و گلستان و در حاشیه دریای خزر کشت می‌شود و هرساله بر سطح کشت آن افزوده می‌شود. امروزه، کیوی صادراتی ایران یکی از محصولات صادراتی اقتصادی محسوب می‌شود. ایران بعد از چین، ایتالیا و نیوزیلند چهارمین تولید کننده کیوی در دنیاست.

کیوی صادراتی ایران

گیاه شناسی کیوی

نام علمي كيوي Actinidia deliciosa از خانوادهActinidiaceae  مي‌باشد. كيوي درختي است دو پايه داراي ريشه‌هاي نسبتاً ضخيم، گوشتي آبدار و سطحي (بايد از شخم عميق در اطراف تنه خودداري نمود)، برگها خزان كننده و قلبي شكل و متناوب، گلها اواخر بهار شكوفا مي‌شوند. ميوه از اوايل آبان ماه قابل برداشت است و وزن متوسط ميوه در ايران70 گرم مي‌باشد. اين ميوه حاوي انواع ويتامينهاي A,B,C,E,PP  و همچنين موادي مانند تانن، روي، فسفر، سديم، پتاسيم و تركيبات فيبري و … مي‌باشد. هر 100 گرم آن 300 ميلي‌گرم ويتامين  C  دارد كه تقريباً 2 برابر ميزان موجود در مركبات است.

وضعیت تولید کیوی صادراتی ایران

اين ميوه در ايران از سال 1347  مورد توجه قرار گرفته و بعد از انجام تحقيقات مقدماتي توسط ايستگاه تحقيقات كشاورزي رامسر، بدليل داشتن مقاومت بيشتر به سرما نسبت به مركبات در شمال ايران بعنوان جايگزيني براي مركبات تائيد گرديده و بعد از ورود ارقام انتخاب شده و مناسب از كشورهاي ايتاليا و فرانسه بنامهاي هايوارد، ‌برونو، آبوت، ‌مانتي و ارقام نر توموري و ماتوا درسال 1363  عملاً بصورت تجارتي مورد توجه قرار گرفت. درحال حاضر اين ميوه درسه استان مازندران، گلستان و گيلان در حاشيه درياي خزر و اراضي مناسب كشت شده و هرساله بر سطح آن افزوده مي‌شود.

کیوی صادراتی ایران

مهمترین بازارهای صادراتی این محصول هم اکنون به ترتیب روسیه، عراق، هندوستان، امارات متحده عربی و افغانستان است.

شرکت بازرگانی سیراف به عنوان فعالترین شرکت در حوزه تامین و صادرات پیاز قرمز آمادگی خود را در زمینه فروش عمده و صادرات پیاز قرمز را اعلام می کند. پیاز صادراتی ایران به عنوان یکی از محصولات کشاورزی و غذایی اساسی در هر کشوری شناخته می شود.

بنابراین پیاز قرمز صادراتی در میان صادرکنندگان کشورهای مختلف از محبوبیت خاصی برخوردار است. لازم بذکر است صادرات پیاز نیازمند یک سری اصول و مراحل مطالبق با قوانین سال 2020 است. در صورت هرگونه سوال در خصوص صادرات پیاز با شماره 09123016416 تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید. 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

امتیاز ما
این نوشته 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − هشت =

Back To Top
مکالمه از طریق واتساپ (Contact Us By WhatsApp)