skip to Main Content
00989123016416 info@ayaran-trading.com
گلابی صادراتی ایران

گلابی صادراتی ایران

گلابی صادراتی ایران میوه ای است سبز یا زرد رنگ ، آبدار و مخروطی شکل که دارای طعمی خوش و معطر است. گیاه گلابی بومی آسیای غربی و اروپای شرقی مخصوصاً نواحی شمال غربی ایران و کوههای قفقاز می باشد. گلابی بعد از سیب مهم ترین میوه دانه دار دنیا و ایران به شمار می آید.

انواع گلابی

گلابی را شاه میوه یا آمرود هم می نامند و به میوه پیوندی و شاداب آن شاه آمرود گویند. تعداد ارقام گلابی موجود در ایران حدود 120 نوع است. مهمترین ارقام بومی عبارتند از :
شاه میوه کرج ، شاه میوه خراسان ، شاه میوه اصفهان ، گلابی نطنز کاشان ، محمدعلی مشهد ، سه فصله کرج ، سیبری ، گلابی پیغمبری .

از گلابی های خارجی نیز که کم و بیش در ایران کشت می شوند می توان : آنژو، وینترنلیس، بارتلت، دوشس، ژاندارک، باسه، کولمار، بوره ژیفار و دوینه دوکومیس را نام برد. بارتلت که در اروپا بنام ویلیامز مشهور است، مهم ترین و پر کشت ترین گلابی در دنیا به شمار می رود.

گلابی صادراتی ایران

کشور ایران با تولید 255 هزار تن گلابی در سال در رتبه سیزدهم جهان قرار دارد و در بین کشورهای منطقه تنها ترکیه تولید بیشتری از ایران دارد. ترکیه با تولید 472 هزار تن گلابی در رتبه پنجم دنیا قرار دارد.

میوه گلابی به علت اینکه در ایران کم تولید می شود و علاوه برآن در داخل کشور نیز به راحتی قابل فروش است، تولیدکنندگان و بازرگانان علاقه چندانی برای صادرات آن ندارند.

کشورهای صادرکننده گلابی

چین با در دست داشتن سهم ۲۰ درصدی بیشترین میزان صادرات در جهان را داراست. بعد از آن کشورهای هلند با ۱۴ درصد و آرژانتین با ۱۱ درصد بیشترین صادرات را دارند.
کشورهای بلژیک، ایتالیا، آفریقا، آمریکا، شیلی، پرتغال و اسپانیا نیز جز ده کشور برتر صادرکننده گلابی هستند.
در مقابل کشورهای اندونزی، آلمان، روسیه، آمریکا و برزیل بیشترین وارد کننده ی این میوه ی خوشمزه می باشند.

شرکت بازرگانی سیراف به عنوان فعالترین شرکت در حوزه تامین و صادرات پیاز قرمز آمادگی خود را در زمینه فروش عمده و صادرات پیاز قرمز را اعلام می کند. پیاز صادراتی ایران به عنوان یکی از محصولات کشاورزی و غذایی اساسی در هر کشوری شناخته می شود.

بنابراین پیاز قرمز صادراتی در میان صادرکنندگان کشورهای مختلف از محبوبیت خاصی برخوردار است. لازم بذکر است صادرات پیاز نیازمند یک سری اصول و مراحل مطالبق با قوانین سال 2020 است. در صورت هرگونه سوال در خصوص صادرات پیاز با شماره 09123016416 تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید. 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

امتیاز ما
این نوشته 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 10 =

Back To Top
مکالمه از طریق واتساپ (Contact Us By WhatsApp)