skip to Main Content
00989123016416 info@ayaran-trading.com
پیاز صادراتی ایران

پیاز صادراتی ایران

پیاز صادراتی ایران

آیا شما به عنوان یک صادر کننده و یا تأمین کننده تازه کار پیاز صادراتی ایران با سوالاتی همچون چگونه به خرید و فروش عمده پیاز صادراتی ایران بپردازم؟ چگونه فروش پیاز صادراتی ایران را آغاز کنم؟ از کجا صادرات پیاز ایران را شروع کنم؟ پیاز صادراتی ایران در بازار هدف کشورهای جهان از چه میزان محبوبیتی برخوردار است؟ بار صادراتی پیاز به روسیه را از کدام مرز ترخیص کنم تا با مشکل مواجه نشوم؟ بهترین راه حمل بار پیاز صادراتی ایران چیست؟ کدام نوع پیاز در بازار هدف محبوبیت بیشتری دارد؟ آیا پیاز صادراتی قرمز در کشورهای عربی مثل امارات و عراق از بازار خوبی برخوردار است؟ مناسب ترین قیمت برای پیاز قرمز صادراتی در سال جاری چقدر است؟ مراحل صادرات پیاز به عراق و امارات چگونه است؟

پاسخ این سوال و بسیاری از سوالات مرتبط با ترفندهای صادرات پیاز ایران را میتوانید از کارشناسان شرکت بازرگانی سیراف بخواهید. کارشناسان سیراف با بیش از 25 سال سابقه در حوزه صادرات میوه و تره بار و سایر کالاها و محصولات کشاورزی همراه شما هستند.

پیاز صادراتی ایران
پیاز صادراتی

صادرات پیاز

سهم پیاز صادراتی ایران در بازار جهانی مجموعا بیش از 3.6 میلیارد دلار است. که بزرگترین کشورهای صادر کننده آن به ترتیب هلند چین و مکزیک هستند . رشد صادرات پیاز ایران نسبت به سال 2016 برابر با 2 درصد افزایش  داشته است. تولید کنندگان این محصول با بکارگیری اصول بازاریابی و بسته بندی توانسته اند به بازار های بین المللی محصولات خود را صادر کنند.اگر شما هم بدنبال صادرات این محصول هستید این مقاله را تا پایان دنبال کنید.

پیاز صادراتی ایران

پیاز (onion) از قدیمی‌ترین سبزیها و صیفی‌جات خوراکی در دنیا و ایران است . این گونه از مصر به امریکا و اروپا و سپس به سراسر دنیا راه پیدا کرد . امروزه در همه کشور های دنیا از پیاز به عنوان مکمل پخت غذا استفاده می کنند .

پیاز عموما در بسیاری از کشور ها تولید می شود بزرگترین تولید کننده این محصول به ترتیب چین با 22 میلیون هند با 19 میلیون و امریکا با 4 میلیون تن است.

صادرات انواع پیاز

در حوزه صادرات پیاز ایران انواع مختلفی از این محصول در ایران و جهان وجود دارد ولی بطور کلی پیاز صادراتی ایران به سه دسته پیاز قرمز، پیاز زرد و پیاز سفید تقسیم می شود. هر پیاز خاصیت، طعم، تندی و تیزی خاص خودش رو داره به همین دلیل هم کاربردش در آشپزی متفاوت هست.

پیاز از نظر ارزش غذایی به دلیل دارا بودن قندها، ویتامین ها به ویژه ویتامین ث، مواد معدنی بخصوص کلسیم، فسفر و پتاسیم دارای اهمیت است. پیاز خام فعالیت معده را زیاد می کند و در نتیجه ترشح اسید کلریدریک را تشدید می کند . بنابراین کسانیکه ناراحتی معده دارند ممکن است سوزش و درد در معده خود حس کنند .

انوع پیاز صادراتی ایران

در بازار طبقه بندی های مختلف زیادی بر اساس فواید پیاز وجود دارد که دارای شکل و فرم و مشخصات محتوایی پیاز می تواند متفاوت باشد. بیشترین تقاضا در بازار جهانی مربوط به بازار پیاز سفید و قرمز است.

صادرات پیاز (onion export) جزء پنج قلم عمده صادراتی در گروه کالاهای کشاورزی است. این محصول همواره برای سیاستگذاران بازارهای محصولات کشاورزی مورد توجه بوده و به همین دلیل مشمول خرید تضمینی شده است. این محصولات جزء اقلام پر کشت و در صادرات محصولات زراعی و کل بخش کشاورزی شاخص است. در ادامه پیشنهادات سیاستی و ترویجی به تفکیک آورده شده است.

صادرات پیاز زرد

پیاز زرد صادراتی (yellow onion) معروف ترین عضو خانواده پیازهاست که پوست قهوه ای طلایی دارد و لایه های داخلی آن هم سفید یا سفید مایل به زرد هست. این نوع بوی تند و تیزی دارد و بهترین گزینه برای پخت و پز محسوب می شود.

پیاز صادراتی ایران

صادرات پیاز قرمز

پیاز قرمز صادراتی که محبوب ترین پیاز صادراتی ایران محسوب می شود، رنگی زیبا با پوشش مخملی قرمز مایل به بنفش که مغز سفید رنگی دارد. به دلیل طعم ملایم و شیرین آن بهترین گزینه برای مصرف به صورت خام هست. پیاز قرمز (red onion) نسبت به پیاز سفید و زرد، فلاونوئیدها و فیبر بیشتری دارد. به خاطر رنگ زیباش می توانید برای تزئین بشقاب غذا ازش استفاده کنید. پیاز قرمز صادراتی در مقایسه با پیاز سفید گرمی بیشتری دارد. در واقع در طب سنتی اعتقاد بر این است که هرچه تندی و تیزی پیاز بیشتر و شکل آن کشیده تر باشد، مقدار گرمی و خشکی آن هم بیشتر است.

پیاز صادراتی ایران

صادرات پیاز سفید

پیاز سفید صادراتی (white onion) پوستی کاملا سفید رنگ و طعمی ملایم و خنک دارد. فرق نوع سفید و زرد در این هست که پیاز سفید، شیرین تر هست و ماندگاری کمتری را نسبت به پیاز زرد دارد. به طور کلی نوع سفید و قرمز بخاطر قند بیشتری که دارند نسبت به پیاز زرد عمرشان کوتاهتر است. چنانچه گرم مزاج هستید، بهتر است پیاز گرد و سفید رنگ بخورید که گرمی کمتری داشته و با مزاج شما سازگارتر باشد.

پیاز صادراتی ایران

انواع پیاز صادراتی ایران به عنوان یکی از محبوبترین و پرمعامله ترین محصولات کشاورزی جهان شناخته می شود.

نگهداری از پیاز صادراتی

مناسب‌ترین محل برای انبار نمودن پیاز ، سردخانه است که به این وسیله می‌توان در مدت انبار کردن پیاز ، آن را از انواع تغییرات حفظ کرده و همچنین از انواع آفت از جمله قارچها ، باکتریها ، ویروسها و… محافظت نمود. به علاوه از آنجا که قرار دادن پیاز در مکان گرم سبب سبز شدن، ساقه زدن و کم وزن شدن خود پیاز می‌شود، با قرار دادن آن در سردخانه از این آسیبها محافظت خواهد شد.

پیشنهادات و توصیه های سیاستی

۱- ایجاد تنوع در کشورهای هدف

ایجاد تنوع در کشورهای هدف مطابق بررسی های صورت گرفته است بیش ترین صادرات پیاز و موسیر به کشورهای همسایه و پیرامونی مانند صادرات پیاز به روسیه صورت می گیرد. کشورهای هدف این محصول عبارتند از عراق با سهم ۸۳ / ۹۸ درصدی، ترکمنستان با سهم ۶۱۶۳ درصدی، امارات متحده عربی با سهم ۲/۹۲ درصدی، کویت با سهم ۲ / ۷۳ درصدی، افغانستان ۲/ ۱۷ درصدی، آذربایجان و ارمنستان در مجموع با سهم ۰/۹۷ درصدی است.

همان طور که مشاهده می شود بیش ترین حجم فروش پیاز صادراتی به کشور عراق صورت می گیرد. این مسئله به معنای ریسک بالای صادرات این محصول است. به این ترتیب چنانچه محدودیت وارداتی توسط کشور عراق برای این محصولات وضع شود این اتفاق متوجه بخش قابل توجهی از صادرات این محصول خواهد بود.

پیاز صادراتی ایران
پیاز صادراتی

برای تنوع بخشی کشورهای هدف این محصولات، پیشنهادات زیر ارائه می شود.

الف) ایجاد تعرفه ترجیحی

ایجاد تعرفه هایی با کشورهای مختلف همچنین اتحادیه گمرکی اوراسیا می تواند بازار هدف فروش پیاز صادراتی را از تمرکز بر عراق خارج سازد و ریسک صادرات پیاز را کاهش دهد.

ب) یارانه صادراتی بر اساس کشورهای هدف

ایجاد یارانه صادراتی برای کشورهای دیگر می تواند تمرکز صادرات این محصولات را بر کشور عراق کاهش دهد.

۲- یارانه صادراتی

صادرات و افزایش رقابت پذیری محصولاتی مانند پیاز صادراتی و موسیر نیاز به حمایت دارد. در این مورد و در صورت برقراری مشوق صادراتی، توجه به این نکته ضروری است که این راه حل کوتاه مدت است و نیاز است که تاریخ مشمول شدن مشوق های صادراتی بر اساس شرایط عرضه کاملا شفاف صورت گیرد.

٣- نرخ های متفاوت یارانه صادراتی

تنظیم بازار و کنترل قیمت در دامنه ای مشخص می تواند توسط قیمت های تضمینی و امحا بخشی از عرضه نیز صورت گیرد. در صورت استفاده از سیاست های تجاری بخصوص یارانه پیاز صادراتی باید بسته به ویژگی محصول یارانه صادراتی متفاوت باشد. از این رو ایجاد تبعیض زمانی برای اعمال سیاست و همچنین تبعیض بر اساس ویژگی آنها برای بهبود کیفیت لازم است.

پیاز صادراتی
صادرات پیاز به روسیه

۴- گسترش زیرساخت های حمل و نقل

با توجه به اینکه صادرات پیاز سهم قابل توجهی به کشورهای همسایه و پیرامونی محدود می شود می توان استنباط کرد که در این محصولات هزینه حمل و نقل امر جدی محسوب می شود. کاهش هزینه های حمل و نقل پیاز صادراتی بخصوص گسترش حمل و نقل هوایی می تواند علاوه بر داشتن سود بیش تر برای صادر کننده و گسترش صادرات ریسک سهم بالای صادرات به کشور عراق را کاهش دهد.

۵- توافقات تجاری توافقات منطقه ای و تعرفه های ترجیحی

منجر به کاهش هزینه مبادله و افزایش صادرات پیاز می شود. علاوه بر محدودیت های تعرفه ای رفع موانع غیر تعرفه ای نیز بر حجم صادرات پیاز مؤثر است. ایجاد توافق نامه در مسائل مربوط به قرنطینه و گواهی های بهداشتی و سلامت در توسعه خرید و فروش پیاز صادراتی بسیار اثرگذار است

۶- بازار به ازای بازار

در این سیاست، به صادرکنندگان اجازه داده شود که از تخفیفات تعرفه ای محصولات دیگر کشاورزی که تحت اختیارات سیاستگذار در قانون شناخته شده است استفاده کنند.

پیاز صادراتی

کشور ایران یکی از کشورهای صادر کننده پیاز در منطقه است. برترین پیازهای صادراتی با کیفیت و طعم عالی برای ارسال به کشورهای مختلف جهان در حال حاضر یکی از منابع درآمد زایی کشور ایران محسوب می شوند.

پیاز صادراتی ایران به طور عمده در شهرهای اصفهان، تبریز، خوزستان، کرمانشاه، زنجان، کرمان و هرمزگان کاشته می شوند.

انواع پیاز صادراتی قرمز، سفید و زرد از این شهرها به صورت عمده با بسته بندی های خاص به سمت مرزهای خروجی کشور برای ورود به بازارهای جهانی ارسال می‌شوند.

بهترین بازارهای هدف برای خرید و فروش پیاز صادراتی در کشور ایران شامل کشورهای ارمنستان، آذربایجان، روسیه، عراق، قزاقستان، ترکمنستان، افغانستان و پاکستان می باشد.

کشورهای مصرف کننده پیاز صادراتی ایران در حوزه کشورهای همسایه قرار دارند، چرا که نزدیک بودن بازار هدف به ایران، هزینه‌های حمل و نقل را تا حد چشمگیری کاهش می‌دهد.

صادرات پیاز به روسیه

صادرات پیاز به روسیه

بدنبال اعلام تحریم های فدراسیون روسیه نسبت به کالاهای کشاورزی، شیلات، دام و طیور و مواد غذایی کشورهای اروپایی، آمریکا، کانادا، استرالیا و نروژ در سال گذشته و همچنین تحریم های اخیر روسیه نسبت به کالاهای فوق از مبداء ترکیه، صادر کنندگان ایرانی در موقعیت ممتازی قرار گرفته اند که باید از فرصت ایجاد شده بهره برداری حداکثری نمایند. یکی از اقلام مهم صادرات ایران به روسیه را می توان پیاز صادراتی برشمرد.

صادرات پیاز به روسیه
پیاز صادراتی
پیاز صادراتی ایران
صادرات پیاز ایران
خرید و فروش عمده پیاز
صادرات پیاز به عراق
صادرات پیاز به امارات
پیاز صادراتی قرمز
صادرات پیاز قرمز
پیاز صادراتی
صادرات انواع پیاز

سازمان توسعه تجارت با همکاری بخش خصوصی، سازمانهای بازرگانی استانها و اتاقهای بازرگانی برنامه گسترده ای را جهت استفاده بهینه از فرصت پیش آمده تهیه نموده است. برای مثال، برگزاری نمایشگاه اختصاصی ج.ا. ایران در مسکو، مشارکت در نمایشگاه مواد غذایی مسکو، برگزاری نمایشگاهها یا مشارکت در نمایشگاههای شهرهای جنوبی روسیه نظیر روستوف، آستاراخان و … و همچنین اعزام هیات های تخصصی کشاورزی و مواد غذایی و دیگر تولیدات کشور به مناطق مختلف روسیه.

گزارش تهیه شده پیوست پتانسیل های وارداتی روسیه را در زمینه محصولات کشاورزی و سبزی و تره بار به ویژه صادرات پیاز به روسیه ارائه می نماید که در آن ۱۰ کشور صادر کننده عمده به روسیه در هر مورد نیز معرفی شده است. امید است با توجه به توانمندی های تولیدی و صادراتی کشور و با استفاده از اطلاعات ارائه شده از فرصت موجود به نحو مطلوب استفاده نمائیم.

صادرات پیاز به روسیه

شرکت بازرگانی سیراف به عنوان فعالترین شرکت در حوزه تامین و صادرات پیاز قرمز آمادگی خود را در زمینه فروش عمده و صادرات پیاز قرمز را اعلام می کند. پیاز صادراتی ایران به عنوان یکی از محصولات کشاورزی و غذایی اساسی در هر کشوری شناخته می شود.

بنابراین پیاز قرمز صادراتی در میان صادرکنندگان کشورهای مختلف از محبوبیت خاصی برخوردار است. لازم بذکر است صادرات پیاز نیازمند یک سری اصول و مراحل مطالبق با قوانین سال 2020 است. در صورت هرگونه سوال در خصوص صادرات پیاز با شماره 09123016416 تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید. 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

امتیاز ما
این نوشته 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + چهارده =

Back To Top
مکالمه از طریق واتساپ (Contact Us By WhatsApp)