skip to Main Content
00989123016416 info@ayaran-trading.com
انگور صادراتی ایران

انگور صادراتی ایران

انگور به‌دلیل طعم و مزه، تنوع و خواص بی‌نظیرش یکی از محبوب‌ترین میوه‌های جهان است. در کتاب‌های دینی کهن و در بسیاری از اسطوره‌ها و سروده‌های ملل نام انگور و موستان بسیار آمده‌است. انگور در تمام مناطق معتدل جهان می‌روید. بیش از ۲۰ هزار نوع انگور در سراسر جهان می‌روید اما همه آن‌ها از انگور وحشی خاور نزدیک و انگور وحشی آمریکای شمالی نتیجه شده‌اند.

انگور صادراتی ایران

انواع انگور صادراتی ایران

انگور یاقوتی:

 انگوری است زود رس, به رنگ قرمزبا حبه های ریز وخوشه های متراکم ,که بیشتر مصرف تازه خوری دارد.به دو رنگ سفید و قرمز وجود دارد و با توجه به زود رس بودن , تقریبا” اولین انگوری است که وارد بازار می شود.

انگور بی دانه (کشمشی):

 این نوع انگور به فراوانی در ایران وجود دارد و به شکل گرد تخم مرغی و در دو رنگ سفید مایل به زرد و قرمز دیده می شود. این رقم از بهترین انگورها به شمار می رود، که هم برای مصرف تازه و هم برای تهیه شیره انگور و کشمش مناسب است.

انگور  شانی یا شاهانی (سلطانی):

 در بیشتر مناطق انگور خیز ایران وجود دارد و به دو رنگ سفید و قرمز تیره دیده می شود. محصول این انگور زودتر از نوع بی دانه به بازار می آید. برای تازه خوری و تهیه مویز (کشمش دانه دار) مناسب است. حبه های این نوع انگور پوست ضخیمی دارند و به همین دلیل می توان انگور شاهانی را تا مدتی نگه داری کرد.

انگور حسینی (ریش بابا):

 این انگور پرآب گوشت آلود و دارای حبه‌های درشت می‌باشد. حبه‌های این انگور کشیده و استوانه ای، دارای دانه بوده و طول حبه‌های آن در حدود ۳ سانتی‌متر می‌باشد. با توجه به ضخامت پوست و ماندگاری بهتر در شرایط انبارداری مورد استفاده زمستانه قرار می گیرد.

انگور عسگری (شیرازی):

 انگور عسگری یکی از ارقام انگور در ایران است که شهرستان های زرقان و ممسنی در بخش دشمن زیاری استان فارس بیشترین سطح زیر کشت این محصول را دارا می باشند. انگور عسگری برای مصرف تازه خوری مورد استفاده قرار می گیرد، دارای حبه های کشیده و سفید رنگ است و در مقایسه با ارقام دیگر انگور به دلیل داشتن پوست نازک قابلیت نگهداری کردن را ندارد و زود رس تر از بقیه انواع انگور است.

انگور صادراتی ایران
انگور صادراتی ایران

صادرات انگور

استان‌های فارس، همدان، خراسان رضوی، قزوین، آذربایجان شرقی و زنجان به عنوان استان‌های مهم کشور در تولید انگور است. کشور ایران دهمین تولیدکننده انگور دنیاست که حدود ۳٫۳ درصد از کل تولید انگور دنیا را به خود اختصاص داده‌است. ملایر شهر جهانی انگور است انگور ملایر به عنوان پنجاه و سومین میراث مهم کشاورزی جهان به ثبت رسید است. ایران در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ پس از کشورهایی مانند چین، ایتالیا، ایالات متحده، اسپانیا، فرانسه، ترکیه، شیلی، آرژانتین و هند، با سطح زیر کشت بیش از ۲۸۰۰ کیلومتر مربع و دارای تولید سالانه بیش از ۲۲۵۰۰۰۰ تن انگور است.

شرکت بازرگانی سیراف به عنوان فعالترین شرکت در حوزه تامین و صادرات پیاز قرمز آمادگی خود را در زمینه فروش عمده و صادرات پیاز قرمز را اعلام می کند. پیاز صادراتی ایران به عنوان یکی از محصولات کشاورزی و غذایی اساسی در هر کشوری شناخته می شود.

بنابراین پیاز قرمز صادراتی در میان صادرکنندگان کشورهای مختلف از محبوبیت خاصی برخوردار است. لازم بذکر است صادرات پیاز نیازمند یک سری اصول و مراحل مطالبق با قوانین سال 2020 است. در صورت هرگونه سوال در خصوص صادرات پیاز با شماره 09123016416 تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید. 

همراهان عزیز می توانید ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

امتیاز ما
این نوشته 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + سه =

Back To Top
مکالمه از طریق واتساپ (Contact Us By WhatsApp)