skip to Main Content
00989123016416 info@ayaran-trading.com
فلفل صادراتی ایران

فلفل صادراتی ایران

گیاه فلفل

عواملي از جمله افزايش جمعيت جهان و کمبود منابع غذايي باعث شده است توليد، خريد و فروش فلفل صادراتی و ارسال آن با استقبال بيشتري مواجه شود. جالب است بدانيد فلفل صادراتی ایران در بين کشورهاي ديگر از محبوبيت بالايي برخوردار است. فلفل گیاهی با بوته های یک ساله است که محل اصلی و اولیه آن را سواحل آمریکا می دانند. ساقه های این گیاه تا ارتفاع ۷۰ سانتیمتر می رسد. برگ های آن به رنگ سبز تیره، کشیده و نوک تیز بوده و گل ها به رنگ سفید و بصورت تک تک و جدا ازیکدیگر درانتهای ساقه نمایان می گردد.

انواع فلفل

فلفل از جمله سبزیجات بسیار خوش طعم است که تقریبا در همه غذاها و خوراک ها از آن استفاده می کنیم. فلفل در انواع مختلف شیرین، تند، چیلی، سفید، زرد، نارنجی، قرمز، سبز، بنفش و حتی قهوه ای موجود است. فلفل ها اندازه های بزرگ یا کوچک دارند. کشیده و قلمی یا چاق و گرد هستند. انواع دلمه ای و ساده دارند. به طور کلی، خانواده فلفل ها بسیار وسیع و گسترده است و همه آنها طرفداران بی‌شماری در سراسر دنیا دارند.
اما به طور کلی، فلفل را به دو دسته تند یا شیرین تقسیم بندی می کنند. بهترین نمونه فلفل شیرین، فلفل دلمه‌ای است. البته فلفل های دیگری نیز هستند که شیرین هستند. اما فلفل دلمه‌ای همیشه و در هر شرایطی شیرین است.

فلفل صادراتی ایران

میوه این گیاه را که همان فلفل باشد بنا به انواع آن خوراکی و زینتی به رنگ های : سرخ ، سبز ، زرد و بنفش و به اشکال مختلف نازک کشیده ، ضخیم و گوشتی کشیده، ضخیم و گوشتی کوتاه ، کُروی شکل کوچک (مانند گیلاس) بیضوی شکل و کُروی بزرگ (مانند گوجه فرنگی) قابل مشاهده است.

فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای نوعی از فلفل است که به رنگهای قرمز، زرد، سبز و نارنجی یافت می‌شود. از ویژگی‌های آن این است که به تندی دیگر گونه‌های فلفل نیست. به همین دلیل در انگلستان و ایرلند «فلفل شیرین» نیز نامیده می‌شود. این گیاه بومی مکزیک، آمریکای مرکزی و شمال آمریکای جنوبی است. دانهٔ این گیاه در سال ۱۴۹۳ به اسپانیا  حمل شد و از آنجا به سراسر اروپا، آسیا و آفریقا گسترش یافت. امروزه چین و پس از آن مکزیک و اندونزی بزرگترین تولیدکنندهٔ فلفل در جهان هستند.

استان های تولید کننده

مناطق خوارتوران و فرومد به ترتيب در شهرستان هاي شاهرود و ميامي در شرق استان سمنان، در كنار همسايه خراساني خود داورزن، از مهم ترين مراكز توليد فلفل قرمز در كشور هستند.

آب و هوای سازگار با اقلیم فلفل دلمه، آب و هوای گرم و مرطوب است. آب وهوای استان های هرمزگان، بوشهر، خوزستان و جنوب سیستان بلوچستان برای کاشت فلفل دلمه مناسب هستند. بهترین نوع کشت برای فلفل دلمه، کشت گلخانه ای است. با وجود فناوری گلخانه ای، تمام شهر های ایران زیر ساخت و آب هوای مناسب برای کاشت فلفل دلمه را دارا هستند. کشت گلخانه ای به دلیل رسیدگی راحت تر، ریسک پایین ترو بالا رفتن کیفیت محصول، توجیه اقتصادی دارد.

فلفل صادراتي ايران در کشور هاي مختلف از جمله امارات، عمان، قطر، کويت، عراق و روسيه طرفداران زيادي دارد.

بسته بندی فلفل ریز برای صادرات در سبد یا کارتن با حداکثر وزن 10 کیلوگرم می باشد. انواع فلفل دلمه ای در سبد یا کارتن یک یا دو ردیفه با حداکثر وزن 10 کیلوگرم قابلیت صادر شدن به کشورهای خارجی را دارا می باشد.

شرکت بازرگانی سیراف به عنوان فعالترین شرکت در حوزه تامین و صادرات پیاز قرمز آمادگی خود را در زمینه فروش عمده و صادرات پیاز قرمز را اعلام می کند. پیاز صادراتی ایران به عنوان یکی از محصولات کشاورزی و غذایی اساسی در هر کشوری شناخته می شود.

بنابراین پیاز قرمز صادراتی در میان صادرکنندگان کشورهای مختلف از محبوبیت خاصی برخوردار است. لازم بذکر است صادرات پیاز نیازمند یک سری اصول و مراحل مطالبق با قوانین سال 2020 است. در صورت هرگونه سوال در خصوص صادرات پیاز با شماره 09123016416 تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید. 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

امتیاز ما
این نوشته 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 8 =

Back To Top
مکالمه از طریق واتساپ (Contact Us By WhatsApp)