skip to Main Content
00989123016416 info@ayaran-trading.com
بادمجان صادراتی ایران

بادمجان صادراتی ایران

انواع بادمجان

محصول بادمجان صادراتی ایران دارای انواع مختلف است. به جز انواع زینتی آن حداقل، 3 گونه بادمجان در ایران به طور وسیع کشت می گردد. این نوع از بادمجان ها بشکل کشیده ، باریک و یا گرد بوده و به رنگهای بنفش، زرد، سیاه و سفید هستند. این محصول در تمام مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد می کند.

بادمجان متعلق به خانواده سیب زمینی است از زمان های بسیار قدیم در هند کشت می شده است و از آنجا به نقاط دیگر جهان راه یافته است . چین از قرن نهم هجری شروع به کشت و زرع آن کرد . تجار انگلیسی این گیاه را در قرن هفدهم میلادی از گینه ودر انگلستان کردند و آنرا بنام کدوی گینه ای می نامیدند .

بادمجان در تمام مدت سال وجود دارد و در آمریکا ، ایالات فلوریدا ، تگزاس ، لویزیانا و نیوجرسی بیشتر محصول بدمجان آمریکا را کشت می کنند .

انواع بادمجان شامل گونه‌های مختلفی اعم از زرد، سفید، بنفش و … می‌باشد. بادمجان نوعی محصول خوراکی به شمار می رود که بیشتر برای پخت و پز از آن استفاده می شود و دارای خاصیت دارویی و درمانی فراوانی است.

به طور کلی می توان گفت بادمجان دارای دو نوع کلی بادنجان قلمی و بادمجان دلمه‌ای می باشد. ولی می‌توان آنها را در تقسیم بندی های جداگانه ای مورد بررسی قرارداد که به شرح زیر می باشد.

بادمجان سیاه

بادمجان سیاه از دیرباز مورد استفاده قرار می گرفته است. بادمجان سیاه در دو نوع قلمی و دلمه ای می باشد. از بادمجان سیاه بیشتر برای پخت و پز و تهیه غذا استفاده می شود. بادمجان سیاه قلمی دارای میوه ای باریک و درعین حال بلند می‌باشد طوری که طول آن چند برابر قطر آن است.

جالب توجه است در کشور ایران، استان فارس تنها استان تولیدکننده بادمجان در تمام فصول سال است. در سال زراعی 94-93 بیش از 3 هزار و 240 هکتار بادمجان در استان فارس کشت شد که پیش بینی می شود از سطح مذکور بیش از 125 هزار تن محصول بادمجان برداشت شود. 

صادرات بادمجان ایرانی

صادرات بادمجان

بادمجان قلمی و لامپی ایران مناسب برای صادرات به بازار میوه تره بار کشورهایی همچون روسیه، قطر، امارات (دوبی)، کویت، عمان، عراق و … است. شرکت بازرگانی سیراف محصول بادمجان را از کشاورزان سراسر ایران خریداری و به کشورهای داوطلب خرید این محصول عرضه می کند.

براساس آمار سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد فائو، در سال 2013 میلادی حدود 50 میلیون تن بادمجان در دنیا به عمل آمده که کشور چین با تولید حدود 29 میلیون تن بادمجان در مقام اول بوده است. کشور هند با تولید حدود 14 میلیون تن بادمجان، دومین تولید کننده مهم این محصول بوده و ایران نیز با تولید حدود 1.5 میلیون تن بادمجان جایگاه سوم در تولید جهانی بادمجان را به خود اختصاص داده است.

بادمجان صادراتی ایران

بازارهای عمده صادرات بادمجان ایران ، کشورهای روسیه و عراق می باشند. مشتریان محترم می توانند درخواست محصول خود را به واحد بازرگانی شرکت از طریق شماره تماس های درج شده در وبسایت ما ارسال کنند.

شرکت بازرگانی سیراف به عنوان فعالترین شرکت در حوزه تامین و صادرات پیاز قرمز آمادگی خود را در زمینه فروش عمده و صادرات پیاز قرمز را اعلام می کند. پیاز صادراتی ایران به عنوان یکی از محصولات کشاورزی و غذایی اساسی در هر کشوری شناخته می شود.

بنابراین پیاز قرمز صادراتی در میان صادرکنندگان کشورهای مختلف از محبوبیت خاصی برخوردار است. لازم بذکر است صادرات پیاز نیازمند یک سری اصول و مراحل مطالبق با قوانین سال 2020 است. در صورت هرگونه سوال در خصوص صادرات پیاز با شماره 09123016416 تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید. 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

امتیاز ما
این نوشته 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 15 =

Back To Top
مکالمه از طریق واتساپ (Contact Us By WhatsApp)