skip to Main Content
00989123016416 info@ayaran-trading.com
سیب درختی صادراتی ایران

سیب درختی صادراتی ایران

انواع سیب

سیب درختی انواع مختلفی دارد که از نظر رنگ، سیب سبز، زرد، قرمز و از نظر محصول، دو نوع رایج آن در ایران بیشتر به بار می نشیند: «سیب گلاب» با آن عطر و بوی منحصر به فرد و «سیب شمیرانی» با پوستی چرب و طعمی متفاوت که مخصوص نواحی کوهستانی است. از این رو سیب درختی صادراتی ایران مورد توجه صادر کنندگان قرار دارد.

صادرات سیب تازه

فواید سیب

سيب ميوه‌اي است سرشار از ويتامين‌هاي آ، گروه ب، ث و پتاسيم كه در درمان یا پيشگيري بسیاری از امراض، مفید شناخته شده است‌، به گونه ای که در بسیاری از فرهنگها آمده که، روزي يك سيب ميل كنيد و دكتر را از خود دور كنيد‌. خواص اصلی سیب به ترتیب زیر است:

  • حفظ طراوت و شادابی پوست و جلوگیری از خشکی پوست
  • تنظیم فشارخون و پایین آوردن فشار خون بالا
  • تقویت بهداشت دندان‌ها و لثه‌ها و از بین برنده بوی بد دهان
  • پیشگیری از بیماری نقرس و درد مفاصل
  • سیب از معدود مواد غذایی کاملا بدون کلسترول بوده و به کاهش میزان کلسترول خون کمک می کند.
  • سیب قند خون را پایین می آورد.
  • مصرف سیب به هضم کمک می کند.
  • سیب از ابتلا به انواع سرطان پیشگیری می کند.

واردات سیب

سیب علاوه بر اینکه به عنوان میوه‌ای خام مصرف می‌شود، در تهیه سس‌ها، کیک، مربا و … استفاده می‌شود. این میوه با توجه به نوع شیرین و ترش، در تمام کشورها خواهان زیادی دارد. در سراسر دنیا این میوه کشت می‌شود اما به دلیل تقاضای زیاد، بعضی از کشورها ناچار به واردات این میوه می‌شوند. همچنین سیب به‌دلیل خواص دارویی و دارا بودن مواد معدنی و آنتی اکسیدان، همواره مورد توجه قرار می‌گیرد.

کشورهای وارد کننده سیب درختی

طبق آخرین آمار به دست آمده از کشورهایی که سالیانه بیشترین واردات سیب را دارند، روسیه با واردات تقریبی یک میلیارد و 352هزار و 347 تن سیب، کشوری بی‌رقیب در واردات سیب به‌حساب می‌آید. طبق نظر کارشناسان، آب و هوای سرد این کشور، ‌تمایل به میوه خوردن را بین شهروندان افزایش می‌دهد. همچنین روسیه شرایط مناسبی برای تولید این محصول را ندارد. به‌علاوه در رژیم غذایی مردم این کشور، استفاده از غذاهای سالم و استفاده نکردن از غذاهای آماده جایگاه ویژه‌ای دارد. در روسیه، خواص پزشکی سیب نیز باعث افزایش مصرف این میوه شده است.

صادرات سیب درختی

با توجه به مطالعات انجام‌شده توسط یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه هاروارد، در کشورهای توسعه‌یافته توجه ویژه‌ای به رژیم غذایی سالم می‌شود. همچنین این کشورها، از خواص درمانی سیب، آگاهی بیشتری دارند. بر همین اساس، کشورهای توسعه‌یافته، بیشترین واردات سیب را دارند. پس از روسیه، آلمان دومین کشوری است که بیشترین واردات سالیانه سیب را دارد. هرچند که آلمان جزو کشورهای عمده تولیدکننده سیب حساب می‌شود. تقاضای بالای سیب در این کشور، همانطور که اشاره شد تا حد زیادی به آگاهی مردم آلمان نسبت به خواص مواد غذایی سالم مربوط است. واردات سیب در آلمان سالیانه به 658 هزار و 442 تن می‌رسد.

صادرات سیب

چین از صادرکنندگان بزرگ سیب به روسیه محسوب می‌شود. امریکا، پس از چین از صادرکنندگان مهم سیب در جهان محسوب می‌شود. به علاوه گزارش‌ها حاکی از این است که تولید سیب در این کشور حدود 10 درصد از تولید جهانی است. با این‌حال، واردات 198 هزار و 746 تن سیب، امریکا را نیز در بین عمده‌ترین واردکنندگان این محصول قرار داده است. سهم سیب درختی صادراتی ایران با کد تعرفه 080810  در بازار های جهانی مجموعا بیش از 7.5 میلیارد دلار است .

شرکت بازرگانی سیراف آماده خریداری محصول سیب درختی کشاورزان عزیز است.

شرکت بازرگانی سیراف به عنوان فعالترین شرکت در حوزه تامین و صادرات پیاز قرمز آمادگی خود را در زمینه فروش عمده و صادرات پیاز قرمز را اعلام می کند. پیاز صادراتی ایران به عنوان یکی از محصولات کشاورزی و غذایی اساسی در هر کشوری شناخته می شود.

بنابراین پیاز قرمز صادراتی در میان صادرکنندگان کشورهای مختلف از محبوبیت خاصی برخوردار است. لازم بذکر است صادرات پیاز نیازمند یک سری اصول و مراحل مطالبق با قوانین سال 2020 است. در صورت هرگونه سوال در خصوص صادرات پیاز با شماره 09123016416 تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید. 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

امتیاز ما
این نوشته 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − ده =

Back To Top
مکالمه از طریق واتساپ (Contact Us By WhatsApp)