skip to Main Content
00989123016416 info@ayaran-trading.com
انار صادراتی ایران

انار صادراتی ایران

انار

انار یکی از میوه‌های درختی است که اغلب دانه‌هایی به رنگ قرمز، و گاهی سفید، یا رنگ‌هایی بین این دو دارد. رنگ پوست آن نیز اغلب قرمز و گاه سیاه یا زرد است؛ این میوه در کشورهای معدودی از جهان نظیر ایران، افغانستان، پاکستان، عراق و ترکیه کشت می‌شود به همین خاطر جز مرغوب‌ترین میوه‌های جهان است؛ و جزئی از۱۰ میوهٔ برتر جهان است. این میوه فواید بسیاری برای انسان ها دارد. انار داری آنتی اکسیدان بالایی است وخوا ص ضد تومورو ویروس دارد، علاوه بر این منبع خوبی سرشار از ویتامینA,E,C  و فولیک اسید می باشد. انار صادراتی ایران با رکورد تولید بیش از ۱ میلیون تن در سال یکی از پربازارترین محصولات باغی محسوب می گردد .

انار صادراتی ایران

ویژگی انار

انار با نام علمی Putilica Grounttint از خانواده Puuticaceae جنس Pitutica و گونه Gratuatti است. درخت انار بومی ایران و مناطق مجاور آن است. کلمه انگلیسی Pomegranate از زبان یونانی مشتق شده که به معنی سیب با هسته های زیاد می باشد انار درخت یا درختچه ای است پرشاخ وبرگ با شاخه های نامنظم کم وبیش خاردار و نیمه برگ ریز و پاجوشهایی که در مناطق سردسیر و نیمه گرمسیری ومدیترانه ای بصورت خزان کننده به ارتفاع ۲ تا ۵متر می رسدودرنواحی گرم و مرطوب (گرمسیری و زمستانهای معتدل بصورت همیشه سبز می باشد .

گلهای انار درشت به رنگ قرمز اناری ولی بی بو می باشد. میوه آن کروی با اندازه های مختلف دارای پوستی قرمز رنگ و یا زرد رنگ می باشد. این درخت برای به ثمر رسیدن میوه هایش نیازمند تابستان گرم و پائیز طولانی و خشک است گرمای زیاد موجب سوختگی وسرمای زیاد باعث ترکیدگی آن می شود واز لطافت پوست و مرغوبیت میوه می کاهد بنابه اعتقاد کارشناسان موطن اصلی انار ایران بوده است و از این کشور به سایر نقاط جهان گسترش پیدا کرده است. میوه اناربیشتر بصورت تازه خوری مصرف می گردد.ولی می توان از تمام قسمتهای آن از جمله پوست،هسته ، آب و دانه جهت محصولات مختلف استفاده کرد.

انار صادراتی ایران

انواع انار

 ارقام مختلف انار را میتوان به انواع کلی زیر تقسیم نمود:

الف : اناروحشی شامل انارپاکوتاه وانارپرپر است.

ب : انارزراعی و اهلی (پرورشی) همچنین از نظر زمان رسیدن و موقع برداشت انار به سه گروه تقسیم می گردند.

۱- انواع زودرس شیرین که رسیدگی آن اوایل شهریورماه می باشد.

۲- انواع زودرس ترش که رسیدگی آن اوایل شهریور ماه می باشد.

۳- انواع دیررس شیرین که رسیدگی آن اواخر شهریورماه می باشد. پنج رقم مهم ومعروف انار صادراتی در ایران ( دیررس، پوست کلفت، پوست قرمز، و دانه قرمز) که شرایط صادرات را دارند، عبارتنداز: رباب نیریز، شیشه کپ فردوس، ملس ساوه، میخوش (ملس) یزد، نادری (نطنز ، بادرود)

ارقام خارجی

رقم واندرفول (تولید کشور اسپانیا) – پایه های مشهور

در انار نوع پایه مطرح نمی باشد و تکثیر توسط قلمه و قلمه در ریشه انجام می شود.

مناطق تولید انار:

مهمترین مناطق انار خیز کشور عبارتنداز فارس، اصفهان، خراسان، مرکزی، یزد، کرمان، تهران، سمنان و….. که در مجموع ۲۳استان کشور را شامل می شود. تاکنون در دنیا ۸۰۰ رقم انار شناخته شده که ۱۶۵ رقم آن کشت و کار می شود.

بازارهای هدف انار صادراتی ایران

بجز کشورهای حاشیه خلیج فارس که متقاضیان انار ایران هستند کشورهای خاور دوربه خصوص ژاپن، کره جنوبی با توجه به خاصيتهاي طبيعي بودن و اعتقاد آنها به اين موضوع كه انار داراي اكسير جواني است از جمله كشورهاي مهم جهت صادرات اين محصول هستند.

شرکت بازرگانی سیراف به عنوان فعالترین شرکت در حوزه تامین و صادرات پیاز قرمز آمادگی خود را در زمینه فروش عمده و صادرات پیاز قرمز را اعلام می کند. پیاز صادراتی ایران به عنوان یکی از محصولات کشاورزی و غذایی اساسی در هر کشوری شناخته می شود.

بنابراین پیاز قرمز صادراتی در میان صادرکنندگان کشورهای مختلف از محبوبیت خاصی برخوردار است. لازم بذکر است صادرات پیاز نیازمند یک سری اصول و مراحل مطالبق با قوانین سال 2020 است. در صورت هرگونه سوال در خصوص صادرات پیاز با شماره 09123016416 تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید. 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

امتیاز ما
این نوشته 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − شش =

Back To Top
مکالمه از طریق واتساپ (Contact Us By WhatsApp)