skip to Main Content
00989123016416 info@ayaran-trading.com
گیلاس صادراتی ایران

گیلاس صادراتی ایران

گیلاس صادراتی

گیلاس از دسته میوه های پرطرفدار است که برخی معتقد خاستگاه این میوه قاره آسیا است.این میوه افزون بر طعم دلپذیر خواص زیادی نیز دارد. هر درخت گیلاس در یک فصل حدود 7000 گیلاس تولید می کند. گیلاس میوه ی کوچک، گرد و ملین است که در هنگام چیدن به رنگ قرمز یا سیاه می‏ باشد و دارای یک هسته است. در واقع در طبیعت سه نوع گیلاس به رنگ‏ های قرمز، سیاه  و زرد یافت می ‏شود. با توجه به ویژگی های هر رقم قیمت فروش عمده گیلاس صادراتی متفاوت است.

گیلاس صادراتی

گیلاس ‏ها را همیشه رسیده می ‏چینند زیرا پس از چیدن به خوبی رشد نمی ‏کنند و شما می ‏توانید آن را تنها 1 تا 3 روز به خوبی نگهداری نمایید.

گیلاس صادراتی در ایران

سالانه 18 میلیون تن گیلاس در دنیا تولید می شود که ایران پس از ترکیه و آمریکا در رده سوم قرار دارد. با آنکه ترکیه جایگاه نخست تولید را در جهان دارد، اما با بررسی‌هایی که انجام گرفته کیفیت گیلاس صادراتی ایران جایگاه نخست را در دنیا داشته و علاقه‌مندان زیادی دارد.هر سال از زمان آغاز برداشت، بالغ بر 1000 تن گیلاس برای صادرات بسته بندی می گردد که حدود 50 درصد ان برای کشور روسیه صادرات می شود و مابقی هم برای کشورهای همجوار و کشورهای حوزه خلیج فارس به فروش می رسند.

خوشبختانه ایران در تولید ارقام مختلف گیلاس که در نواحی مختلف آن پراکنده است، جزو سومین کشور در جهان می باشد که توانسته واریته های مختلفی از این میوه را به بازارهای بین المللی معرفی کند.

استان های تولید کننده گیلاس

سطح زیر کشت باغات گیلاس شهرستان اشنویه 300 هکتار می‌باشد که از این میزان حدود 160 هکتار به مرحله باردهی اقتصادی رسیده است که با در نظر گرفتن میانگین برداشت 8 تن در هکتار پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 1300 تن گیلاس از باغات شهرستان برداشت شود.

با توجه به شرایط اقلیمی و ارگانیک بودن محصول تولیدی در باغات شهرستان، گیلاس اشنویه ضمن برخورداری از کیفیت مناسب،طعم و مزه خاصی نیز دارد که بر بازارپسندی آن افزوده است و مازاد تولید نیز علاوه بر تامین بخشی از نیاز بازار های داخلی به کشورهای روسیه، ارمنستان و عراق نیز صادر می شود.

شهرستان شمیرانات با ۷۰ درصد، بیشترین سطح کشت گیلاس را به خود اختصاص داده است و دماوند و تهران در جایگاه بعدی قرار دارند. منطقه الموت در استان قزوین، استان سمنان،آذربایجان شرقی و استان سمنان، تهران، آذربایجان شرقی، همدان و لرستان پنج استان برتر کشور در تولید گیلاس هستند، همدان و لرستان استان های برتر کشور در تولید گیلاس هستند.

گیلاس صادراتی ایران

از بهترین گیلاس های صادراتی ایران، گیلاس تکدانه نیشابور است. باید در خریداری گیلاس دقت لازم بعمل آید زیرا گیلاس در بعضی از مناطق کرم زده می باشد و از طرفی بدلیل گران قیمت بودن آن در صورتی که محصول سالم به مقصد نرسد زیان بسیار سنگینی به صادر کننده وارد می آورد.

متأسفانه در چند سال گذشته بدلیل استفاده نکردن از متخصصان کنترل کیفیت کالاهی زیادی صادر شده و استاندارد لازم را نداشته اند و زیان سنگینی بر صادر کننده وارد نموده است.

خواص گیلاس

بر طبق آخرین و بهترین اخبار به دست آمده مشخص گردیده که گیلاس‏ ها منبع غنی آنتی ‏اکسیدان‏ ها هستند.گیلاس ‏ها غذای متداولی در عصر حجر بوده‏ اند و باستان‏ شناسان بقایای هسته‏ های گیلاس را در بسیاری از غارها و صخره‏ های مسکونی ما قبل تاریخ یافته ‏‏اند.

گیلاس دارای مقادیر خوبی از ویتامین ث که به عنوان آنتی اکسیدان قوی عمل می کند می باشد. همچنین حاوی چربی ، کلسترول یا سدیم نیستند و فیبر، ویتامین آ و مواد معدنی ضروری مثل آهن، کلسیم و پروتئین دارند و دارای مقادیر قابل توجهی از پتاسیم هستند.

گیلاس صادراتی ایران

گیلاس سرشار از آنتی سیانین است که به سلامت بدن کمک میکند. آنتی اکسیدان موجود در آن از اکسایش ناشی از اکسیژن موجود در بدن و خطرات ناشی از رادیکال ها جلوگیری می کند.

صادرات گیلاس

همزمان با گیلاس نیشابور در تاجیکستان و ازبکستان هم برداشت گیلاس شروع می شود که در بازار روسیه رقیب جدی برای گیلاس ایران می باشد. از طرفی بدلیل داشتن تعرفه های ترجیهی و نزدیک بودن به روسیه از قابلیت رقابت پذیری بالاتری برخوردار است.

بعد از گیلاس نیشابور که از اوایل تیرماه شروع می شود و تا اواخر آن ادامه دارد، گیلاس ارومیه می باشد که کیفیت بالا و مشتری زیادی برای صادرات دارد. گیلاس دیگر ایران در منطقه زشک مشهد می باشد که حجم صادراتی ان پائین است و تا اواخر مرداد ماه صادرات آن ادامه دارد.

گیلاس به دلیل خاصیت درمانی بسیار بالا برای بیماری های مختلف و همچنین خوشمزه بودن آن خواهان زیادی را به خود اختصاص داده است.

گیلاس صادراتی ایران در نواحی مختلف کشور به صورت پراکنده، در ارقام مختلف تکثیر و برداشت می شود. 

گیلاس تکدانه سیاه که از پر فروش ترین گیلاس است، بالاترین میزان برداشت را نیز به خود اختصاص داده است و بعد از این واریته نیز گیلاس قرمز می باشد که این نوع هم بیشتر در نواحی استان های خراسان و شمال غرب کشور برداشت می گردد.

گیلاس صورتی و زرد هم از جمله تولیدات باغداران می باشد که هر کدام از این گونه ها مشتریان بالقوه خاص خود را در سطح بازارهای داخلی و خارجی دارند.

ارقام گیلاس

گیلاس زرد ارومیه

این رقم از گیلاس میوه ای زرو و گلی دارد و رنگ گوشت آن زرد و دارای بافت محکمی است.میوه قلبی شکل، صاف و درشتی دارد و زمان برداشت آن اول تیر ماه و خاصیت حمل و نقل متوسطی دارد.

گیلاس صادراتی ایران

گیلاس تکدانه مشهد

این گونه گیلاس درختی پر بار است. قابل حمل و نقل و بسیار بازارپسند می باشد. رنگ پوست آن قرمز تیره و گوشت آن قرمز و دارای بافتی سفت است.

گیلاس سفید ارومیه

گیلاس این رقم سفید و گوشت سفید و بافت سفتی دارد. میوه قلبی شکل، اندازه آن نسبتا درشت و در هفته چهارم خرداد می رسد. میوه بسیار شیرین و بازار پسندی دارد.

گیلاس صادراتی ایران

گیلاس صورتی لواسان

این رقم گیلاس اندازه متوسط و مخروطی شکل است، دارای میوه صورتی رنگ و گوشت آن زرد روشن است. شکل میوه قلبی و صاف و در هفته اول تیرماه می رسد و خاصیت حمل و نقل و بازارپسندی مناسب دارد.

نحوه بسته بندی و میزان صادرات گیلاس

معمولاً گیلاس های صادراتی از اوایل تیرماه از باغات برداشت می شوند که در سبدهای پلاستیکی 8 کیلویی بسته بندی می گردند.

رعایت کالیبر این میوه نیز برای صادرات بسیار حائز اهمیت است، زیرا اغلب کشورها خصوصاً روسیه که از مشتریان خوب ما به شمار می روند به نوع بسته بندی و کیفیت محصولات بسیار اهمیت می دهند.

شرکت بازرگانی سیراف، آماده تامین گیلاس صادراتی ایران و ارسال آن به تمامی نقاط جهان می باشد.

شرکت بازرگانی سیراف به عنوان فعالترین شرکت در حوزه تامین و صادرات پیاز قرمز آمادگی خود را در زمینه فروش عمده و صادرات پیاز قرمز را اعلام می کند. پیاز صادراتی ایران به عنوان یکی از محصولات کشاورزی و غذایی اساسی در هر کشوری شناخته می شود.

بنابراین پیاز قرمز صادراتی در میان صادرکنندگان کشورهای مختلف از محبوبیت خاصی برخوردار است. لازم بذکر است صادرات پیاز نیازمند یک سری اصول و مراحل مطالبق با قوانین سال 2020 است. در صورت هرگونه سوال در خصوص صادرات پیاز با شماره 09123016416 تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید. 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

امتیاز ما
This Post Has One Comment
  1. سلام
    من مشتری یاب یه شرکت تامین کننده ی میوه هستم.
    حداقل خرید:20تن
    نحوه خرید:حضوری
    نحوه پرداخت:پیش پرداخت+تسویه بعد از بارگیری
    زمان تحویل میوه ها:نهایتاً2روزبعدازسفارش
    شما وقتی که مقدار گیلاس مورد نظرتون رو سفارش دادید، اعضای شرکت، میروند و گیلاس تک دانه ی صادراتی کهریز را از باغدار میخرند و سورت و آبکشی و بسته بندی میکنند و بهش شوک میدهند. (بسته بندی، مورد دلخواه مشتری انجام میشه)
    قیمت تمام شده ی گیلاسا اعم از سورت و آبکشی و بسته بندی و شوک دادن بهش، کیلویی70تومنه
    البته گیلاسای کیلوی 50تومن هم کارمیکنند ولی کالیبرش پایین تره.
    فقط خریدار واقعی تماس بگیرد.
    09388306340

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =

Back To Top
مکالمه از طریق واتساپ (Contact Us By WhatsApp)