skip to Main Content
00989123016416 info@ayaran-trading.com
گوجه صادراتی ایران

گوجه صادراتی ایران

گوجه صادراتی ایران

گوجه یا گوجه فرنگی گیاهی مناسب فصل گرم می باشد. این گیاه به آب و هوای گرم و خشک نیاز دارد. گوجه فرنگی تحمل شرایط یخبندان و رطوبت های بسیار بالا را ندارد. گوجه صادراتی ایران یکی از محصولات پر طرفدار برای صادرات و واردات شناخته می شود. ایران رتبه هفتم تولید گوجه فرنگی در جهان داراست. سالانه 126 هکتار زمین تحت کشت گوجه فرنگی است.

گوجه فرنگی متعلق به خانواده بادمجانیان است. این محصول در گلخانه نیز قابل کشت است. از این رو در تمام نقاط جهان اغلب به صورت یکساله کشت می شود.

گوجه فرنگی گلخانه ای و محصولات تبدیلی آن یکی از مهمترین تولیدات صنایع تبدیلی در جهان می باشد.

گوجه صادراتی ایران

صادرات گوجه فرنگی گلخانه ای

گوجه فرنگی در کل کشورهای جهان جزو محصولات صادراتی پر طرفدار می باشد. اما در ایران به دلایلی همچون بالابودن قیمت تمام شده محصول در مقایسه با رقبای خارجی، فرسودگی قابل ملاحظه در بخش ماشین آلات واحد های تولید و ضعف در بسته بندی با مشکلات زیادی رو بروست. در حالی که گوجه فرنگی در رتبه دوم تولیدات گلخانه ای بعد از خیار کشور قرار دارد.

از مناطق عمده تولید محصولات گلخانه ای در ایران میتوان به جیرفت، کهنوج، اصفهان، تهران، یزد، سیستان و بلوچستان و سمنان اشاره کرد. که عمدتا در ماه های آذر تا خرداد به تولید و بهره برداری میرسد.

صادرات گوجه فرنگی

در طی سالهای گذشته صادرات رب گوجه یکی از صادرات مهم کشور در تولیدات مواد غذایی بوده است. توجه داشته باشید که معمولا رب گوجه صادراتی بصورت فله مورد درخواست خریداران بوده است. ارزش صادرات رب گوجه در سال 1396 بالغ بر 120 هزار تن به ارزش 200 میلیون دلار بوده است. بازارهای صادراتی رب گوجه کشورهای عراق – افغانستان – دوبی – پاکستان و.. بوده است.

صادرات گوجه

ایتالیا، چین، آمریکا، اسپانیا، پرتقال، ترکیه از جمله کشورهای صادر کننده رب گوجه فرنگی میباشند که رقبایی سرسخت برای صادرات رب برای ایران محسوب میشوند. از طرفی کشورهایی مانند انگلستان، ژاپن، آلمان و فرانسه بزرگترین وارد‎کنندگان رب گوجه در جهان هستند.

ترکیه یکی از کشورهای صادرکننده رب گوجه فرنگی به روسیه است که ظرفیت بالایی در تهیه این محصول غذایی دارد اما هرگز و هیچگاه محصولات این کشور از نظر کیفی به محصولات صادراتی تولید ایران نمیرسد.

به جرات میتوان گفت که استانهای فارس، بوشهر و همچنین برخی از شهرهای کشور مانند ابهر بهترین تولید کنندگان گوجه فرنگی در جهان هستند و گوجه فرنگی کشت شده در این مناطق از نظر کیفیت قابل مقایسه با هیچ نقطه ای دیگر از جهان نیست.

وزن مناسب، طعم دلپذیر، رنگ و مزه بسیار عالی ویژگی گوجه فرنگی های کشت شده در این مناطق است که در همه جای دنیا مورد پسند و اقبال عمومی قرار میگیرد.

شرکت بازرگانی سیراف به عنوان فعالترین شرکت در حوزه تامین و صادرات پیاز قرمز آمادگی خود را در زمینه فروش عمده و صادرات پیاز قرمز را اعلام می کند. پیاز صادراتی ایران به عنوان یکی از محصولات کشاورزی و غذایی اساسی در هر کشوری شناخته می شود.

بنابراین پیاز قرمز صادراتی در میان صادرکنندگان کشورهای مختلف از محبوبیت خاصی برخوردار است. لازم بذکر است صادرات پیاز نیازمند یک سری اصول و مراحل مطالبق با قوانین سال 2020 است. در صورت هرگونه سوال در خصوص صادرات پیاز با شماره 09123016416 تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید. 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

امتیاز ما
این نوشته 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =

Back To Top
مکالمه از طریق واتساپ (Contact Us By WhatsApp)