skip to Main Content
00989123016416 info@ayaran-trading.com
هندوانه صادراتی ایران

هندوانه صادراتی ایران

هندوانه میوه ای نام آشنا و محبوب بین همه مردم جهان است. هندوانه صادراتی ایران در بیشتر مناطق کشور کاشته می شود و در اغلب نواحی کشورما به وفور در نژادهای مرغوب و متنوعی کشت و پرورش داده می شود.

این میوه خوشمزه و آبدار که معمولا در فصل تابستان بیشتر دیده می شود، بیش از ۱۲۰۰ نوع دارد . در ادامه با انواع هندوانه صادراتی ایران و سایر کشورها آشنا می شویم.

زادگاه اصلی هندوانه، هندوستان است. به همین خاطر، وجه تسمیه ی آن (هند وانه) به معنای میوه هند معروف شده است.

انواع هندوانه در ایران

قرقی، محبوبی، جهرمی، خانمی از انواع هندوانه های بومی در ایران هستند که هنوز یا کاملا شناخته نشده اند یا مورد مطالعه قرار نگرفته اند. اما هندوانه های ترکمن، شریف آباد و همدانی شناخته شده ترهستند.

هندوانه ترکمن

این هندوانه از هندوانه هایی است که به صورت دیم کاشته می شود و کافی است یک بار در زمان مناسب از آسمان باران ببارد تا این محصول به طور چشمگیری رشد کند.

هندوانه دیمی (زرد و قرمز)

این نوع هندوانه به دلیل اینکه با آب باران آبیاری می شود به کاشت دیمی معروف است و دارای پوستی سبز و راه راه، به صورت گرد و کروی ، کوچک و شیرین می باشد. این گیاه به صورت رونده بر روی زمین رشد می کند.

هندوانه شریف آباد

هندوانه شریف آباد که هندوانه ای با پوست خیلی نازک اندازه و متوسط است شکل گرد و گوشت قرمز، طعم شیرین و مطبوعی دارد و برای مصرف در محل و یا بازار نزدیک به محل تولید مناسب است زیرا به علت داشتن پوست خیاری نازک در حمل به نقاط دور دست صدمه میبیند.

هندوانه پوست سفید همدان

هندوانه پوست سفید همدان نیز نوعی هندوانه با پوست کلفت و سفید رنگ است و برای نگهداری در انبار بسیار مناسب است همچنین به علت دارا بودن پوست کلفت برای حمل به نقاط دور مناسب می باشد.

هندوانه صادراتی ایران

کشورهای صادرکننده هندوانه

صادرکنندگان برتر هندوانه کشورهای از جمله : اسپانیا ( ۷۴۷ میلیون دلار ) ، مکزیک ( ۳۹۴ میلیون دلار ) ، گواتمالا ( ۲۸۲ میلیون دلار ) ، برزیل ( ۲۶۵ میلیون دلار ) و هندوراس ( ۱۹۱ میلیون دلار ) هستند .

کشورهای واردکننده هندوانه از ایران

کشور عراق با خرید 100 میلیون دلار هندوانه ایران اولین کشور مقصد صادرات هندوانه ایران به جهان می باشد و کشورهای امارات متحده عربی و ترکیه به ترتیب با واردات 26 میلیون و 9 میلیون دلار هندوانه ایران در رتبه های دوم و سوم این رده بندی قرار گرفته اند.

کشورهای صادرکننده هندوانه

کشورهای واردکننده هندوانه

واردکنندگان برتر هندوانه کشورهایی از جمله : ایالات متحده آمریکا ( ۷۴۵ میلیون دلار ) ، آلمان ( ۳۷۰ میلیون دلار ) ، فرانسه ( ۲۹۷ میلیون دلار ) ، هلند ( ۲۵۰ میلیون دلار ) و انگلیس ( ۲۲۴ میلیون دلار ) هستند .

کشورهای واردکننده هندوانه

شرکت بازرگانی سیراف به عنوان فعالترین شرکت در حوزه تامین و صادرات پیاز قرمز آمادگی خود را در زمینه فروش عمده و صادرات پیاز قرمز را اعلام می کند. پیاز صادراتی ایران به عنوان یکی از محصولات کشاورزی و غذایی اساسی در هر کشوری شناخته می شود.

بنابراین پیاز قرمز صادراتی در میان صادرکنندگان کشورهای مختلف از محبوبیت خاصی برخوردار است. لازم بذکر است صادرات پیاز نیازمند یک سری اصول و مراحل مطالبق با قوانین سال 2020 است. در صورت هرگونه سوال در خصوص صادرات پیاز با شماره 09123016416 تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید. 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

امتیاز ما
این نوشته 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 2 =

Back To Top
مکالمه از طریق واتساپ (Contact Us By WhatsApp)