skip to Main Content
00989123016416 info@ayaran-trading.com
زعفران صادراتی ایران

زعفران صادراتی ایران

اسم انگلیسی زعفران saffron می باشد واسم علمی آن کروکوس ساتیوس ال می باشد.این گیاه در اطراف دریای مدیترانه ودر هر سال چند بار رشد می کند. این ادویه خشک و یک مادگی می باشد. زعفران به عربی “زرد” معنی دارد. مشخصه اصلی زعفران صادراتی ایران بوی خوش آن است وزمانی که در آب حل می کنیم زرد کم رنگ می شود.

زعفران صادراتی ایران

مشخصات زعفران

زعفران گیاهی کوچک و چندساله به ارتفاع ۱۰ تا ۳۰ سانتی‌متر است. از وسط برگ‌ها، ساقه‌ای گلدار بیرون‌می‌آید که به یک تا سه گل منتهی می‌شود. گل‌ها دارای ۶ گلبرگ بنفش‌رنگ هستند که ممکن است در بعضی مواقع به رنگ گلی یا ارغوانی می باشند. گل‌ها دارای ۳ پرچم و یک مادگی منتهی به کلالهٔ سه‌شاخه به رنگ قرمز متمایل به نارنجی هستند. قسمت مورد استفاده این گیاه انتهای خامه و کلاله سه‌شاخه است که به نام زعفران مشهور است و معطر و کمی تلخ است.

استانهای زیر کشت زعفران صادراتی ایران

کشت زعفران در ایران به‌ویژه در شهرستان‌های تربت حیدریه،زاوه (روستای کاریزک ناگهانی)،قائنات ( در روستاهای فندخت، بهناباد، استند، آبیز، اسپاد، اردکول)، فردوس، بشرویه، سرایان و بیرجند در استان خراسان جنوبی و شهرستان‌های تربت جام، تایباد، باخرز، گناباد، سبزوار، ششتمد، نیشابور و بجستان، کاشمر، خلیل‌آباد و کوهسرخ در استان خراسان رضوی و به تازگی در استان‌های اصفهان ( نطنز ) فارس، کرمان، سمنان (شاهرود)، لرستان، قزوین، اردبیل و استان آذربایجان شرقی کشت می‌شود.

زعفران صادراتی ایران

صادرات زعفران

ایران با سهم ۴۴ درصدی زعفران نخستین و بزرگ‌ترین صادرکننده این محصول در جهان است، در حالی که اسپانیا بزرگ‌ترین واردکننده زعفران جهان با سهم ۲۳ درصد محسوب می‌شود. اسپانیا زعفران فله‌ای ایران را بسته‌بندی می‌کند و به بازارهای جهان با برند خودشان روانه می‌دارد.

اسپانیا، بزرگ‌ترین مشتری زعفران ایران است و پس از آن کشورهای فرانسه، سوئد، آلمان، ایتالیا، سوئیس، بریتانیا، هلند، امارات متحده عربی، هنگ‌کنگ، چین، کویت، قطر، ژاپن و بحرین از ایران زعفران وارد می‌کنند.

شرکت بازرگانی سیراف به عنوان فعالترین شرکت در حوزه تامین و صادرات پیاز قرمز آمادگی خود را در زمینه فروش عمده و صادرات پیاز قرمز را اعلام می کند. پیاز صادراتی ایران به عنوان یکی از محصولات کشاورزی و غذایی اساسی در هر کشوری شناخته می شود.

بنابراین پیاز قرمز صادراتی در میان صادرکنندگان کشورهای مختلف از محبوبیت خاصی برخوردار است. لازم بذکر است صادرات پیاز نیازمند یک سری اصول و مراحل مطالبق با قوانین سال 2020 است. در صورت هرگونه سوال در خصوص صادرات پیاز با شماره 09123016416 تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید. 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.







امتیاز ما
این نوشته 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

Back To Top
مکالمه از طریق واتساپ (Contact Us By WhatsApp)