skip to Main Content
00989123016416 info@ayaran-trading.com
توت فرنگی صادراتی ایران

توت فرنگی صادراتی ایران

معرفی توت فرنگی صادراتی ایران

این گیاه علفی پایا در آب و هوای معتدل گرم و در بستر غنی از گیاخاک و خاک اسیدی بسیار خوب است. گل‌های توت‌فرنگی نسبت به سرما به شدت حساس هستند ولی عطر و طعم قسمت خوراکی گیاه با انجماد از بین نمی‌رود. توت فرنگی، که به عنوان ملکه میوه ها در آسیا شناخته می شود، میوه ای سرشار از ویتامین ها، مواد مغذی بود و خواص و فواید درمانی زیادی دارد. از جمله خواص توت فرنگی مقادیر زیاد آنتی اکسیدان، فیبر و ویتامین می باشد.

توت‌فرنگی میوه‌ای نسبتاً جدید است که تا ۲۵۰–۳۰۰ سال قبل به این شکل امروزی وجود نداشت و بیشتر موارد استفاده دارویی داشته‌است. در قرن چهاردهم در فرانسه توت فرنگی‌های وحشی از جنگل به زمین زراعتی منتقل شد و از آن به عنوان یک گیاه اهلی استفاده گردید. در جنگلهای شمال ایران توت فرنگی وحشی به‌طور فراوان در فصل تابستان یافت می‌شود. 

توت فرنگی صادراتی ایران

انواع توت فرنگی

انواع توت فرنگی به دو گروه بهاره و چهارفصله تقسیم می شوند. گروه بهاره یعنی بوته‌هایی که در سال یکبار میوه می‌دهند و ارقام چهار فصله بیش از یکبار در سال میوه می‌دهند. مهمترین ارقام بهاره عبارتند از گورلا ، آلیسو ، تیوگو ، رد گانتلت ، اسیتا ، کاتس کیل ، فرسنا. ارقام چهار فصله بسیار قوی‌الرشد و خزنده بوده و از اواخر اردیبهشت تا اواخر تابستان و گاهی اوایل پاییز میوه می‌دهند. میوه‌ها ریز و به تعداد زیادتری در هر بوته تولید می‌شوند. این گروه از ارقام بوته های توت فرنگی تغییرات دمای هوا در طول روز در صورت مساعد بودن دمای محیط  تاثیری در گلدهی آن ندارد و در تمام فصول سال میوه توت فرنگی و گلدهی دارند. ارقام چهار فصله مانند: استرا و هومی جنتو ، سان آندریاس،آروماس، آلبیون، سلوا و گاویتا می‌باشد.

صادرات توت فرنگی

 کردستان هم از جمله استان‌هايي است که علاوه بر بهره‌مندي از تنوع انواع محصولات کشاورزي، توت‌فرنگي‌هاي با کيفيتي را توليد مي‌کند که به شيريني عسل و ظاهري زيباست. اما اين محصول شيرين‌تر از قند از زمان برداشت تنها يک هفته دوام دارد تا به مصرف برسد. استان کردستان در رتبه نخست تولید توت فرنگی کشور جای دارد و شهرستان‌های سنندج، کامیاران، سروآباد و مریوان به ترتیب، بیشترین میزان توت فرنگی استان را تولید می‌کنند. 

توت فرنگی صادراتی ایران

حدود 8 رقم توت‌فرنگی در استان کردستان کاشت می‌شود که شامل ‌ارقام پاروس، کویین الیز، دیامنت و دیگر انواع آن می شود.برداشت توت فرنگی در کردستان تا اواخر خردادماه ادامه دارد.

بر اساس آمار منتشر شده توسط سازمان فائو، کشور چین با تولید 3 میلیون 793 هزار تن توت فرنگی اولین کشور تولید کننده این میوه در جهان می باشد. بعد از کشور چین، کشورهای آمریکا و مکزیک هر کدام با تولید 1.4 میلیون تن و 468 هزار تن به ترتیب در رتبه های دوم و سوم این رده بندی قرار دارند.

توت فرنگی در ایران جدا از مصرف داخلی به روسیه، کشور های عربی از جمله امارات و بعضی کشورهای اروپایی صادر می‌گردد.

شرکت بازرگانی سیراف به عنوان فعالترین شرکت در حوزه تامین و صادرات پیاز قرمز آمادگی خود را در زمینه فروش عمده و صادرات پیاز قرمز را اعلام می کند. پیاز صادراتی ایران به عنوان یکی از محصولات کشاورزی و غذایی اساسی در هر کشوری شناخته می شود.

بنابراین پیاز قرمز صادراتی در میان صادرکنندگان کشورهای مختلف از محبوبیت خاصی برخوردار است. لازم بذکر است صادرات پیاز نیازمند یک سری اصول و مراحل مطالبق با قوانین سال 2020 است. در صورت هرگونه سوال در خصوص صادرات پیاز با شماره 09123016416 تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید. 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

امتیاز ما
این نوشته 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − یازده =

Back To Top
مکالمه از طریق واتساپ (Contact Us By WhatsApp)