skip to Main Content
00989123016416 info@ayaran-trading.com
هلو صادراتی ایران

هلو صادراتی ایران

معرفی هلو صادراتی ایران

هلو صادراتی ایران از میوه‌های متنوع تابستانی و بومی کشورهای چین و جنوب آسیاست. نام علمی آن به لاتین Prunus persica (به‌معنای آلوی ایرانی) و در مناطق معتدل دنیا رشد می‌کند.  میوه آبدار درخت هلو دارای هستهٔ سخت، گوشت زرد، یا نسبتاً سفید و پوستی مخملی است . بر اساس چسبیدن گوشت به هسته، این میوه به دو دسته هسته‌جدا و هسته‌چسب تقسیم می‌شود.

انواع هلو تولیدی در ایرن

هلو داری انواع مختلف با گونه‌ها و طعم‌های متفاوت است. از ارقام مختلف این میوه می‌توان به بلخی، کاردی، زعفرانی (که دارای دو نوع هسته جدا و هسته چسب موجود است)، هلو انجیری، هلو هلندری (که شباهت بسیاری به زرد آلو دارد) نام برد. از استان‌های تولیدکننده عمده هلو می‌توان به استان چهار محال و بختیاری و به صورت عمده شهر گردشگری و زیبای سامان و استان البرز و شهر کرج، روستای بایع کلای شهرستان نکا در استان مازندران، شندآباد شهرستان شبستر استان آذربایجان شرقی اشاره نمود. هلوی بلخی، که بسیار بزرگ و شیرین است، از تولیدش بسیار کاسته شده‌است، زیرا بلافاصله بعد از تماس لک می‌شود و چهرهٔ بدی به خود می‌گیرد.

هلو صادراتی ایران

ارقام هلو

هلو زرد

این هلو نسبت به هلوهای سفید دارای مزه تند و اسیدی است. مانند تمام هلوها، شما بایستی به دنبال هلوی زردی باشید که سنگین به نظر می­ رسند. برای انتخاب این میوه هلویی را انتخاب کنید که بوی خوبی را دارد. این نوع هلو، تمام نشانه­ های هلو رسیده را دارد.

هلو سفید

هلو سفید به خاطر اسیدی بودن کم نسبت به هلوهای زرد شیرین­تر است. همچنین، دارای بافت نرم و خوشمزه ­تری نسبت به هلوهای زرد هستند. از نظر ظاهری نسبت به سایر هلوها تفاوتی ندارند. با توجه به این که این نوع هلو نسبتا نادر و با ارزش است، احتمالا گران­تر نیز هستند.

هلو فریاستون

هلو فری­استون به هسته نمی­ چسبد و می ­توان آن را با دست جدا کرد. این هلوها نسبت به هلوهای کلینگ­استون بزرگتر و داری آب کمتری است. اکثریت هلوهایی که به صورت خرده فروشی به مشتریان فروخته می­ شود از این نوع هلو است.

هلو کلینگ استون

هلو کلینگ­ استون دارای گوشتی هستند که به هسته چسبیده ­اند. این نوع نسبت به هلو فریاستون نرم­تر، شیرین ­تر و آبدارتراند. به دلیل این ویژگی­ها، برای تهیه کنسرو و نگهداری و پختن مناسب هستند. هلوهای کنسروی تجاری، همگی کلینگ استون هستند.

هلو انجیری

هلو انجیری انواع مختلفی دارد و بسیار محبوب و شناخته شده است. این امر به دلیل شکل قابل تشخیص آن­ها است. آن­ها مسطح، سفید و کم اسید هستند.

هلو صادراتی ایران

صادرات هلو

سالانه حدود هفت میلیون تن هلو در جهان تولید می‎شود كه ايران با توليد 600 هزار تن هشت درصد تولید اين ميوه در جهان را داشته و در رتبه ششم توليد هلو جهان قرار گرفته است. در بين كشورهاي مختلف جهان، چين اولين توليد‌كننده‌ هلو و ايتاليا دومين توليد‌كننده‌ اين ميوه محسوب مي‌شود و پس از آن كشورهاي آمریكا، یونان، فرانسه، ايران، تركیه، شیلی، اسپانيا و آرژانتین قرار دارند.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

امتیاز ما
این نوشته 0 دیدگاه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − پانزده =

Back To Top
مکالمه از طریق واتساپ (Contact Us By WhatsApp)